Het is uiteraard mooi dat je tegenwoordig zoveel te kiezen hebt als het op webwinkels aankomt. Maar ieder voordeel heeft ook zo zijn nadelen. Als je immers meer webwinkels hebt, dan heb je ook meer kans dat daar rotte appels tussen zitten. Als er slechts 1 winkel is, dan heb je de kans dat deze de monopoly positie gaat misbruiken, maar in dat geval is iedereen daar tenminste wel van op de hoogte. Iedereen moet immers wel bij die winkel de benodigde artikelen kopen. Je zou dus in opstand kunnen komen of de overheid zou in kunnen grijpen. De boosdoener is immers goed zichtbaar. Maar in een jungle van honderden webwinkels kunnen de rotte appels zich hullen in een nevel van obscuriteit. Deze zijn veel lastiger te detecteren en als je ze al detecteert, dan zijn ze heel lastig aan te pakken. Webwinkels kunnen zo van naam veranderen of stoppen en onder een andere naam verder gaan. Daarnaast heb je geen zicht op de mensen die achter de fa├žade van de winkel schuilgaan. Maar je hebt wel hulpmiddelen tot je beschikking om je een weg door deze jungle van webwinkels te banen. Zo kun je bijvoorbeeld heel gemakkelijk via 123klantervaringen.nl klantervaringen lezen van mensen die reeds bij de desbetreffende webwinkel hebben gewinkeld. Als deze klantervaringen vervolgens positief zijn, dan weet je dat je zonder problemen kunt winkelen bij de webwinkel. Als de klantervaringen echter grotendeels negatief zijn en als in de reviews ook naar voren komt dat je wel eens met oplichters te maken kunt hebben, dan weet je dus dat je bij die webwinkel niets moet kopen. Het is daarom zeker verstandig om altijd eerst even de klantervaringen te controleren. Dit hoeft natuurlijk niet als je iets gaat kopen bij een winkel waar je al heel vaak iets hebt gekocht. Je weet dan inmiddels wel in hoeverre de winkel betrouwbaar is. Maar als je iets wilt gaan kopen bij een winkel waar je nog nooit iets hebt gekocht, dan kun je dus bij 123klantervaringen.nl terecht om de klantervaringen te checken. Als je dan met negatieve klantervaringen te maken krijgt, dan kun je ook gaan kijken waarom deze zo negatief zijn. Men kan immers een beoordeling plaatsen en iets te zeggen hebben over de service, de klantvriendelijkheid, de producten, de levering, et cetera. Het kan dus heel goed zo zijn dat het product of artikel helemaal in orde is, maar dat de levering te wensen overlaat. Als je dat niet erg vindt, omdat ze bijvoorbeeld ook heel goedkoop zijn, dan kun je op basis van deze negatieve klantervaringen toch besluiten om iets te kopen bij deze winkel. 

Bestel pas nadat je de klantervaringen erop na hebt gelezen

De mens past zich altijd aan zijn situatie aan en dat is met ons winkelgedrag natuurlijk ook zo. Je hebt nu immers te maken met heel veel webwinkel die niet allemaal even betrouwbaar zijn. Daarom is het dus handig om er gewoon een regel van te maken om altijd eerst de klantervaringen te controleren. 

Kijk op de site voor meer informatie

Via de website van 123klantervaringen.nl kun je meer informatie vinden en je vindt hier ook een overzicht van verschillende winkels waar recensies over zijn geschreven zoals: 

  • Dressesonly
  • JuiceBrothers
  • Grootmeesters