Een aantal jaar geleden ben ik samen met een vriend een bedrijf gestart in luxe horloges. We begonnen met z’n tweeën en werkten in een extra kamer in mijn vriend zijn huis. Eerst verkochten we alleen in Nederland, maar de afgelopen jaren zijn we ook gestart in Duitsland in België. We hebben nu ook plannen om in Engeland en Frankrijk te verkopen. Tegelijk met de verkoop in andere landen zijn we ook gegroeid in personeel. We hebben nu vijf mensen voor ons werken en twee stagiaires. Ongeveer twee jaar geleden zijn we naar een klein kantoortje verhuisd, dat was het moment dat we het eerste personeelslid aangenomen hadden en we vonden dat we niet meer vanaf huis konden werken. We wonen zelf beide in de buurt van Amsterdam en merkten dan kantoorruimtes huren in de regio lastig kan zijn. Voor ons is het belangrijk dat we goed bereikbaar zijn vanaf Amsterdam. We hebben nu een Duitser en een Belg voor ons werken die hun eigen thuislanden bedienen. Zij weten beter hoe de markt in hun eigen land werkt en leggen gemakkelijker connecties met nieuwe klanten. Veel Europeanen wonen in Amsterdam, waardoor wij het belangrijk vinden dat ze het kantoor gemakkelijk kunnen bereiken. We merkten ook dat er bij kantoorruimtes huren een groot verschil zit in kwaliteit en prijs. We wilden twee jaar geleden eigenlijk kantoorruimtes huren in Amsterdam, maar zagen dat de prijs veel hoger ligt. We wilden toen nog niet zo veel geld uitgeven voor de huur en besloten kantoorruimtes te huren in Purmerend. Purmerend is gemakkelijk en snel te bereiken vanaf Amsterdam. De afgelopen jaren zijn we echter gegroeid in personeel en we willen nog sneller groeien. Wij zitten nu op een punt dat we het wel het bedrag waard vinden om kantoorruimtes te huren in Amsterdam. Ongeveer acht maanden geleden begonnen we met nieuwe kantoorruimte te zoeken.

Wij zochten een kantoorruimte die:

  • Er modern uitziet
  • Waar we mogelijkheden hebben om te groeien
  • Goed bereikbaar is en met voldoende parkeermogelijkheden
  • Voorzien is van een receptie en horeca

We zaten nog maar twee jaar in ons oude kantoor en een verhuizing kost erg veel tijd en moeite, daarom zochten we kantoorruimte dat met ons mee kan groeien. We hebben nu al plannen om meer mensen aan te nemen en wij verwachten dat dit door blijft gaan in de aankomende jaren. Onze werknemers komen voornamelijk uit Amsterdam, of andere grote steden zoals Utrecht. Voor de werknemers is Amsterdam gemakkelijker te bereiken dan Purmerend. We wilden ook naar Amsterdam verhuizen voor onze klanten. De stad heeft een goede naam in het buitenland en het is makkelijker te bereiken wanneer onze buitenlandse klanten ons bezoeken. Wanneer je Amsterdam in het buitenland noemt, dan hoor je bijna altijd positieve dingen. Wij hebben een jong en modern bedrijf en wilden ook kantoorruimte dat dit uitstraalt.

Via Tauro konden we kantoorruimtes huren in Amsterdam

Vier maanden geleden zijn we verhuisd naar een nieuw kantoor.  We vonden het lastig om kantoorruimtes te huren dat overeenkomt met onze ideeën. Via Tauro konden wij uiteindelijk de kantoorruimtes huren waar wij naar opzoek waren. Ook kunnen we meer ruimte huren in het pand waar we nu zitten, meer mensen aannemen is geen probleem. In het pand zit bovendien een receptie dat onze bezoekers op de juiste manier kan doorsturen, dat is wel zo fijn wanneer we buitenlandse klanten op bezoek hebben. Ook zijn er mogelijkheden om te lunchen in het pand. Vroeger lieten we de lunch uitbesteden, maar nu kunnen de werknemers dit zelf regelen en zelf kiezen.